Veckans profil

Den här veckan är det dags för Alingsåsfödde Anders Martinsson som för året är inflyttat i Ulricehamn. Vad kan då vara bättre än att presentera han för Ulricehamnarna så att även de kan lära känna honom. Lära känna killen som är som ett okokt ägg. Han har ett riktigt hårt yttre men innanför det hårda skalet finns ett mjukt inre.




Namn: Anders Lars Martinsson
Ålder: 20 jordsnurr, hans brösthår gör dock att detta är mycket svårt att tro.

Familj: Mamma, pappa, bröderna Johan och Erik. Med tanke på hans ständiga dateande är det inte omöjligt att han har en liten knodd någonstans i Sverige.

Meriter: Utsågs till Alingsås potatisodlare år 2002. Har spelat hockey i Alingsås, Frölunda, Malmö IF och Rögle BK. Det inte många vet är att han gjorde en Henke Larsson, genom att göra ett gästspel i innebandylaget IBK Nolan Potatoes.

Aktuell: Lagkapten i UIF Hockey. Jobbar på New Wave efter att blivit handplockad av Thorsten Jansson.


Fem Snabba

Potatis                                            Pommes Frites

Klyft potatis                                  Hackelbackspotatis

Estrella                                           Olw

Pulvermos                                    Hemmagjort mos

(I denna fråga vägrade Anders svara då han tyckte detta var att vanhedra potatisen)

Date                                                Grabbkväll


Vem har du som förebild?

En av höjdpunkterna i mitt liv var när jag för första gången såg den fantastiska filmen Sunes Sommar och märkte att jag hade en själsfrände. Det är givetvis Håkan, Sunes bror, som öppet står för sitt potatismissbruk.

Vilket är det konstigaste sms:ett du fått?

Det var från mitt ex när jag precis hade gjort slut med henne. Då skicka hon ett hatsms där hon tryckte på en av mina svagaste/känsligaste knappar. Jag kommer ihåg det som om det vore igår. Hon skrev "Potatis är ingen frukt, det är en rotfrukt". Jag förstår inte än idag hur man kan vara så okänslig.

Vad gör du när ingen ser dig?

Jag tillverkar mina egna tischar med många olika, om jag får säga det själv riktigt roliga, tryck med hjälp av den allra noblaste av moderna konster nämligen potatistrycket.

Vilken är din favoritsvordom?

Shit Pommes Frites!

Käraste ägodelen?

Jag har investerat i en sån där potatisskalare som ändvänds i restauranger. Riktigt smidig men även riktigt snygg i min etta. Jag köpte nämligen en i rostfritt utförande.

Får den verkligen plats i din etta?

Det är en fråga om prioriteringar skulle jag vilja säga. Sa jag att den va i rostfritt förresten?

Gillar du potatis?

Nej, jag är mer en riskille om du frågar mig men jag har inget emot det.

Du gillar verkligen potatis va?

Eeeh.. Ja, det är som en drog.

Du vet att det finns hjälp för sådant va?

Åhh.. gör det? Snälla hjälp mig!

Nej.


Kommentarer
Postat av: hihi

Braaaaaa gröööt

2008-12-22 @ 13:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0