Läggdagsritualer

Nästan alla av oss har inarbetade vanor och ritualer för oss vid olika situationer och händelser här i livet. Det finns t.ex. fotbollsspelare som alltid snörar på sig högerskon före vänsterskon, det finns de som alltid kollar text-tv när de slår på TV:n och det finns de som alltid sparar det godaste på tallriken sist. Själv har jag en lite egen, annorluna ritual som jag alltid gör innan jag går och lägger mig. Nu tänker ni säkert:
"Han kollar alltid efter monster under sängen" eller "Han släcker alltid taklampan före skrivbordslampan". Men nej, det är faktiskt inget utav dem. Utan det jag gör är att jag alltid hoppar ett par minuter i sängen. Det kanske låter konstigt, men för mig känns det helt naturligt. Det är något jag gjort sedan barnsben. Längden på hoppstunden kan variera från allt mellan en halvminut till 35-40 minuter. Detta beror på hur trött jag är. Effekten av hoppstunden är ju att jag blir matt och har lättare för att somna. Såhär såg det ut igår, precis innan jag gick och la mig:



Gör ni något speciellt innan ni går och lägger er?

Kommentarer
Postat av: Jätteanonym

Förutom att ruska tupp menar du?

2008-11-20 @ 00:35:55
Postat av: Ochså rätt anonym

Förutom att hets äta fläsk och bruna böner menar du?

2008-11-20 @ 01:02:28
Postat av: skapligt jävla asanonym

banka laxen?

2008-11-20 @ 15:49:21
Postat av: orka va anonym // ryssen

Hissa skinn måste räknas eller??

2008-11-20 @ 16:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0