Lika som bär?

I brist på annat sätt att roa mig denna sena söndagkväll sitter jag som besatt vid datorn och letar look-alikes. Plötsligt slår det mig att en är given borde publiceras direkt.

I senaste Arnfilmen, Arn - Riket vid vägens slut, möter vi en ny karaktär. Detta är norrmannen Harald Öysteinsson som blir en av Arns närmaste vänner. De träffas i det heliga landet när de båda kämpar som korsriddare. Harald är en utmärkt bågskytt.

I filmatiserandet av Jan Guillous film är det Anders Baasmo Christensen som spelar Harald Öysteinssen. Vad många inte vet är att vi har vår egen Harald här i ulricehamnsbygden, i form av allas vår Pettan. Studera följande bilder, man kunde ju tro att de är bröder.






Av dessa bilder kan man i alla fall dra slutsatsen att de har någon form av genetisk likhet, eller kanske rentav är släkt. Men vad vi vet är att de båda är skandinaver, eller som Erik själv sagt: "Jag är typisk svensk. Jag är blond, tjock och rolig." En klassiker. Andra likheter mellan Anders Baasmo Christensen och Pettan, som bekräftar vår slutsats, är att de båda ÄLSKAR öl och att båda blommar ut i stridens hetta. Anders Baasmo Christensen i medeltida svärdsfighter på filmduken och Pettan i stridsvagnsattacker vid ryska gränsen mot Finland...

Kommentarer
Postat av: snygging

när kommer det fler ledtrådar om rambo?

2008-11-17 @ 10:56:42
Postat av: får ju skämmas för posten!

Den där stefan typar ju dem tråkigaste raderna ever! byt ut kött-stycket genast, han kommer bli erat fall!

2008-11-17 @ 11:34:46
Postat av: Insider

Vill härmed klargöra att det inte är Stefan som skrivit denna text. Stefan har inte skrivit något på mycket, mycket länge.

2008-11-17 @ 16:03:20
Postat av: steff

EYYY, per lunnebjeeeeer? jag skrev inte denna text, förövrigt får du en tung onsdagskväll!

2008-11-17 @ 16:29:22
Postat av: ryssen

Bra skägg på pettan där!!! eller är de pettan???:S

2008-11-18 @ 21:24:59
Postat av: Jeppe

Ja, är det inte likt så säj?

2008-11-21 @ 16:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0