Mer look-alikes

Tjaa.

Är inne i ett look alike-stim och måste därför publicera följande. Jag har valt att leta look alikes till de fyra australienresenärerna. Kommentera gärna mina val eller kom med egna, knappast bättre, förslag. Har även valt att lägga till en look alike på The RobboCop Råbackz pga. att likheten är så slående att det måste offentliggöras.


JOHAN STRID
Look alike: Ernie från Sesame Street samt Dracula (spelad av Chrisopher Lee).

Motivering: Johan har ju likt Ernie vuxit upp med ett kolsvart hår, trots att han är svensk (med visst danskt påbrå). Även Johans hakparti påminner oss en hel del om käre Ernie. När det gäller Dracula så är det ju också det svarta håret som gör att vi ser en viss likhet, men kolla även hårfästet. Dock är Drackes uttryck lite mer aggressivt än Johans slöa, generellt lama ansiktsuttryck.
     


JIMMY THORNÉ
Look-alike: Först och främst Martin Skrtel (Liverpool FC), alternativt Magnus Betnér (komiker?)

Motivering: Relativt rakade skallar på alla tre, dock är likheten med Skrtel något mer slående. Observera även likheten på munnen och hakplacering när det gäller Jim och Skrtel. Egentligen är Betnér dock inte så lik Jim, men jag tog med honom ändå för att vara lite kontroversiell. Och det är väl alltid kul att ha med Magnus Betnér i bloggen?

     


JONATAN JACOBSSON
Look-alike: Brendan Fraser i Djungel-George

Motivering: Tycker den yviga looken säger det mesta. Dock inte de bästa bilderna att jämföra, men föreställ dig dem i djungeln, sida vid sida. Skulle du se någon skillnad? Kanske. Men definitivt inte om du är packad och kollar snabbt.
 


JONATHAN KARLSSON
Look-alike: Dirk Kuyt, Liverpool FC.

Motivering: Kommentarer överflödiga.

   


ROBIN SVENSSON
Look-alike: H.C. Andersen

Motivering: Vad ska jag säga? Kolla bara håret. Det smala ansiktet ger oss även en hint om denna likhet. Båda med drömmande ansiktsuttryck.

 


Som sagt, kom gärna med egna förslag...

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Jägarn

HAHAHA:

"Men definitivt inte om du är packad och kollar snabbt."

2008-11-20 @ 00:36:22
Postat av: Robbo the cop

Jag har världens jimmy thorne bild jag kan kirra... en reklam i en skatetidning på jobbet... helt insane

2008-11-20 @ 15:48:25
Postat av: steff

är ABSOLUT INTE jag som gjort om strid, ABSOLUT INTE JAG, hörde alla? ABSOLUT INTE STEFAN!

2008-11-20 @ 15:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0