Skräcknatten

När jag in på småtimmarna igår erbjöd mina två vänner Pettan och Råbacks att sova hos mig visste jag inte vad som väntade. Jag har varit i chocktillstånd hela dagen, har inte ens haft mardrömmar som är värre! Det hela började dock ganska bra med rejäl mobbning mot Råbacks, det var allt från verbala påhopp till att fylla hans mössa, som inte är vidare snygg, med snö och dessutom stampa på den. Därefter kom pappa Bengan och hämtade oss och då började direkt allt det dåliga som natten innebar. Det första jag gör, DJ som jag är, är att vrida upp systemet till max. Något som tydligen inte går hem hos 50+ runt halv fyra på söndagsmorgonen. Detta var ju dock en ganska lindrig händelse, endast lite muttrande och en tillrättavisning från Bengans sida var konsekvensen.

När vi sedan kommit in genom dörren, nerför trappan och väckt hela huset visar det sig att vi alla tre ska ligga i min 1 och 20 säng. Jaja, det är väl inte så farligt tänker ni då. Men nu är det så att mitt rum är väldigt litet, jag har dessutom en dator som spottar ut musik 24/7. Lägg till en 2 meter lång Råbacks och en 1,5 meter bred Pettson där så kanske ni börjar förstå. Hade det varit batteri i brandvarnaren så är det ingen tvekan om att det hade börjat tjuta!

Att vi bara har ett täcke att dela på och att alla tar varandras kuddar hela tiden gynnar inte heller sömnen. Och att ligga mellan två stora, bastanta karlar är inget man strävar efter. Men eftersom de andra två slocknade på en halvminut på varsin sida hade jag inte mycket till val, jag tog det som var över och var nöjd med det. Sen skulle man då försöka sova, men samtidigt har man i åtanke att pettan vart utan fru ett bra tag... Då håller man sig ganska skärpt natten igenom, ligger och spänner sig i några timmar. Sedan går man och hämtar en extramadrass och lägger sig på golvet.


Kommentarer
Postat av: jadå!

Verkade vare ett ypperligt tillfälle för lite gb!

2008-11-24 @ 00:03:47
Postat av: Jesper

hahahaahah ralle du e rolig

2008-11-24 @ 10:55:57
Postat av: Jeppe

Härligt, härligt. Måste varit lite musigt ändå, jag menar, Pettan tar ju för sig ganska rejält i dessa situationer. För övrigt kom det in en klockren 9:a i kjorren nyss...mumma...

2008-11-24 @ 13:20:20
Postat av: the big P

ska bara påpeka att jag fick slänga mig på madrassen och slagga där. kändes bäst så



musigt där jeppoe!

2008-11-24 @ 14:13:24
Postat av: Jäger äger

Jag hämtade iaf madrassen, jobbigt nog. Man får ljuga lite i bloggar också. Men man får inte hitta på för mycket.

2008-11-24 @ 14:33:36
Postat av: Ryssen

vem var 9an???

2008-11-24 @ 20:41:15
Postat av: Jeppe

Vet ej. Kände inte igen materialet, men nog var det högsta kvalitet. I och med att hon ville inhandla tobak passade jag på att kolla leg, hon hette Petra och var 87:a...minns inte efternamnet (kollade typ inte...ville inte väcka misstänksamhet). Kändes inte som det var en ulricehamnsbo...

2008-11-24 @ 21:38:09
Postat av: Jägarn

Du tog inte betalt va?

2008-11-24 @ 22:03:01
Postat av: Ryssen

ojdå :S vem kan detta vara, jobba på de mannen!

2008-11-25 @ 22:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0